The City That Never Sleeps

Oops! You've Just stepped in in my City That Never Sleeps. Heee~ Just leave your footprints at the tagboard ;)




posted : Saturday, July 20, 2013
title : Perjuangan Baru
Assalamu'alaikum.. hey.. lama tak update entry.. biasa lah.. nak SMA kan.. hehe.. ni pun setakat nak kongsi pengalaman sikit..

Mula2 nak hadapi proses pindah sekolah ni memang payah.. harap2 takdelah susah nak biasakan situasi baru..

Ya, rindu tu masih ada... :'( berat hati sangat2...

Islamic High School Of Salahuddin.. itulah namanya... segala memori ada kat sekolah ni.. pahit manis, tawar, payau, masam, masin semua ada.. heee~ semuanya tinggal kenangan..

Aku fikir diorang tahu dah yang aku nak pindah... bukan tak berniat tak nak bagitau.. tapi bukan ke, cerita pasal aku je kat sekolah tu, cepat je tersebar, walaupun ada yang tak betul.. -.-' haha,, maybe taknak aku pindah la tu kan..

Kawan? semua baik2.. lagi2 kaki bahan orang.. walaupun agak menyampah sikit.. tapi Alhamdulillah.. managed to control :) yang besties aku pun... tak ramai.. boleh kira... sayang diorang sangat2.. takpe.. ada masa kita jumpa lagi ;')

Jawatan? what? Redaksi IHSOS? seriously ini yang paling pahit nak lepaskan... rasanya Camera sekolah ngan tangan aku tu macam kawan baik dah.. asal ada program je, dia cari aku.. kadang2 aku cari dia.. sweet kan kami? Oh tolonglah -.-' Rindu tugasan sebagai photographer harapan sekolah
Ustaz Rahman: ha?! pindah dah? habislah majalah sekolah tahun depan tinggal tulisan je, gambar dah takde sumber.. alaaa...
Cikgu Zamani: Aii Zharief, pindah dah? camne majalah tahun depan? nanti macam kertas2 artikel lah alamatnya nanti.. gambar ciput je..

adalah lagi cikgu2 yang cakap pasal ni.. terharu dibuatnya.. haha :D

Persediaan? InShaaAllah in standby mode.. bersedia untuk face alam baru, walaupun yakin culture shock akan berlaku, c'est la vie (inilah kehidupan)

Pindah mana? biarlah rahsia... :)

Perasaan? pasal perasaan ni memang bermain dalam otak aku.. tak sanggup nak pindah pun ada, tak nak stay pun ada... tapi pindah pun sebab terpaksa.. tapi akan menerima penghijrahan ini suatu hari nanti..

Harapan? InShaaAllah akan terus usaha sampai tahap yang betul2 memuaskan diri ni.. Banyak kali dah tersungkur... Sentiasa usaha untuk bangkit.. bangkit, bangkit sehingga berjaya :)

Nasihat untuk warga Sekolah Agama Menengah Tinggi Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah? Best of luck kepada semua orang yang mengenali diriku ini...
PBS candidates? kejarlah band 6 :) buat elok2 :)
The Last PMR? Cuba atasi jumlah pelajar 9A PMR kami yang dulu.. korang last kan? so, all the best.. jangan menyerah kalah :)
SMA Candidates? Dear friends, usaha lah betul2.. jangan main2.. exam ni bukan senang.. memerlukan penghafalan and pengamalan :) aku yakin ramai boleh tunjukkan yang terbaik... wishing you guys Mumtaz in SMA.. Sentiasa aku doakan untuk korang :)
SPM? Goodluck untuk trial ni.. buat betul2.. inilah penentu masa hadapan korang.. berkorban masa untuk mencapai tahap cemerlang.. Straight A's? Amiin InShaaAllah.. banyak2 berdoa.. :)
STAM? Best of luck.. I know you guys boleh buat exam ni... Trial pun dah dekat kan? All the best! Kejarlah Mumtaz.. mana la tahu berpeluang untuk belajar kat negara orang kan.. Usaha elok2.. InShaaAllah dapat apa yang diinginkan..
STPM? ada 2 tahun.. get the best pointer... Aku dengar pun dah susah.. yang mengambil Exam ni mesti boleh kan? Aku sentiasa mendoakan kejayaan korang... :)

Penutup/Kesimpulan? beramal lah kerana Allah.. buatlah sesuatu kerana Allah.. Mintak bantuan kepada Allah.. Dia mendengari segala doa hambaNya.. Goodluck in your life.. Doakan kejayaan aku kat sini.. Ada masa terluang, InShaaAllah aku datang visit lagi sekolah.. aku janji.. Aku takkan lupakan korang semua.. korang yang membentukkan diri aku yang sekarang.. thanks a lot to all my dear friends in SAMTSSAAS..

SAMTSSAAS di hati :)

Assalamu'alaikum :')